maanantaina, huhtikuuta 12, 2021

HSL:n huhtikuun hallituksen kokouksen asiat

 Tiistain 13.4 HSL:n hallituksen kokouksen esityslista on lyhyt. Päätösasioita ei ole montaa.

Jäsenkunnille esitetään, että ne varaavat vuoden 2022 budjetissa tietyille joukkoliikenteen pienkohteille rahoitusta. Kunnat siis maksavat nämä hankkeet, jotka on suunniteltu yhdessä HSL:n ja kuntien kanssa. Kyse on Espoossa viitoitukseen esimerkiksi ja opastukseen, informaatioon, pysäkeihin ja valo-ohjaukseen liittyvistä pienkohteista.

Tiedoksi merkitään esimerkiksi NPS-asiakaskyselyn tulokset, jossa vastaajilta kysytään HSL:n joukkoliikennepalvelujen suositteluhalukkuutta. Tulokset ovat kautta linjan parantuneet aiempiin kyselyihin verrattuna, mutta jatkuvana murheenkryyninä on Espoon C-vyöhyke, jossa suositteluhalukkuus ei parantunut.

Tiedoksi merkittävissä asioissa on esillä tulevien bussirunkolinjojen (300, 400, 520 ja 530) toteutusuunnitelmat. 300 ja 400 on tarkoitus alkaa liikennöidä vuonna 2022 ja 520 ja 530 taas alkavat liikennöidä vuonna 2023, samaan aikaan kun Länsimetro aloittaa liikennöinnin Kivenlahteen. Kysy pois, jos haluat tietää jotain erityistä.

Koko esityslista löytyy täältä

Ei kommentteja: