tag:blogger.com,1999:blog-35923485.post3302924426759187807..comments2024-01-19T19:05:20.367+02:00Comments on Antti Aarnio: Sillit suolassa länsimetrossa - miten kapasiteetti saadaan riittämään?Unknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-35923485.post-91163936019254654062018-09-30T06:56:17.151+03:002018-09-30T06:56:17.151+03:00Mistä Antti tuo automaattimetron 200 sekunnin vuor...Mistä Antti tuo automaattimetron 200 sekunnin vuoroväli? Tietääkseni automaattimetrot ja jopa ns. puoliautomaatit (automaattiohjaus + kuljettajat) pystyvät maailmalla jopa 90 sekunnin vuoroväleihin.Pekka Vaarahttps://www.blogger.com/profile/06055905083556797575noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-35923485.post-44603484811471072912018-09-28T23:05:48.309+03:002018-09-28T23:05:48.309+03:00Itse asiassa kiinnostaisi Antin näkemys seuraavaan...Itse asiassa kiinnostaisi Antin näkemys seuraavaan. Metrohanke on aika iso asia ja siihen liittyy paljon teknistä juttua mutta myös hyvä yleissuunnittelu ja järjenkäyttö.<br />Niin kuinka näet? Lyhyet laiturit, automaattijutun epäonnistuminen ja esim. joteskin vaikuttaa ettei kukaan ole funtsinut että kun metrolinjasta tulee Länsimetron myötä pidempi, jossakin oleva vika vaikuttaa koko linjalla.<br />Helsingissä Pekka Sauri, apulaiskaupunginjohtaja on psykologian maisteri, vastuussa asiasta, ja kaikenlaista Tuomas Rantasta (HKL) ja Jyrki J. Kasvia on ollut luottamustyyppeinä asiasta päättämässä. Amatöörejä asiassa.<br />Niin totta kai poliittinen päätäntä pitää olla, mutta joteskin vaikuttaisi ettei asia ole ollut oikein kenekään hallinnassa ja amatöörimaiset virheet ovat seuranneet toistaan. Tuppurainen Tappuraisen takuumiehenä.<br />Niin millä tavalla tämän kokoluokan hankkeet pitäisi organisoida niin että säilyy poliittinen hallinta asiaan mutta kokonaisuus olisi rationaalisella tolalla? Jotakin on mennyt pieleen, mutta mikä neuvoksi?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-35923485.post-36791268329092678322018-09-28T17:13:44.206+03:002018-09-28T17:13:44.206+03:00Eikö Tapiolassa tai Urheilupuistossa voisi metroon...Eikö Tapiolassa tai Urheilupuistossa voisi metroon nousta "kääntäjä", joka ajaisi viimeiset kaksi pysäkinväliä, jolloin kuljettaja voi sillä aikaa siirtyä toiseen päähän. Kun metro jatkaa takaisin itään, tuo kääntäjä hyppää pois samalla asemalla, josta kyytiin nousikin odottamaan seuraavaa käännettävää metroa. Tarvittaessa kuski ja kääntäjä voivat vaihtaa hommia jolloin saman kuljettajan ei tarvitse koko päivää tehdä samaa. HSL voinee laskea, montako kääntäjää tarvitaan vapauttamaan kuskit kävelemään junan läpi sen vielä kulkiessa. Sami Lehtonenhttps://www.blogger.com/profile/07079572082432223575noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-35923485.post-68588623415131599252018-09-28T14:01:56.875+03:002018-09-28T14:01:56.875+03:00Kaverini ehdotti facebookissa:
100 miljoonaa välia...Kaverini ehdotti facebookissa:<br />100 miljoonaa väliaikaiseen kääntöraiteeseen, koska metrokuskit eivät ehdi kävellä tarpeeksi nopeasti junan päästä toiseen tiheämmällä vuorovälillä. <br />Ehdotan, että heille ostetaan muutama sähköpotkulauta. Kulkevat 50 km/h, siis varmasti ehtii ja maksavat alle 300 €. Ideani on vapaasti käytettävissä, mutta nimellinen 5 % säästetystä rahasta ideapalkkiona olisi kiva ele.Anonymousnoreply@blogger.com